[Interview] Esther Goos over Scooperz
- Bureaus
- 24 feb 2016 @ 22:14
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - Social media
- 24 feb 2016 @ 22:14
- Dewi Smeenk
Sinds enkele weken voert social media bureau Scooperz buiten kantooruren de webcare van 9292 uit. MarketingTribune spreekt Esther Goos, directeur van Scooperz.
Esther, kun je Scooperz introduceren? Wie zijn jullie en waar zitten jullie?
Scooperz is een social media bureau uit Breda. Wij maken merken groot op social media! Dat doen we onder andere door webcare/communitymanagement; ons webcareteam werkt dagelijks tussen 06:00 ‘s ochtends en 00:00 ’s avonds. Daarnaast bedenken we campagnes, creëren content en zetten social media advertising en online influencers in.
Wie zijn de oprichters van Scooperz?
Ik heb Scooperz opgericht. Hiervoor heb ik ruim 15 jaar klantcontact organisaties geleid. Webcare en social media marketing waren een logische stap toen ik als ondernemer begon. Voorheen zat ik dus aan klantzijde. Wat mij destijds opviel was dat de klantgerichtheid van veel leveranciers te wensen over liet. Toen ik Scooperz ben gestart wilde ik dat dus in ieder geval anders doen. Mijn drijfveer is om merken en organisaties echt verder te helpen met eerlijk advies en als bureau echt werk uit handen te nemen.
Wat doen jullie dat andere social media bureaus niet doen?
Wij geloven erin dat we merken en organisaties waar wij zelf echt iets mee hebben het beste kunnen vertegenwoordigen en daarom werken we alleen voor merken waar we 100% achter staan. Als bureau leveren we dezelfde diensten als veel concurrenten, daarin zijn we niet anders. Wat wij vaak terug horen van onze klanten is dat ze het persoonlijke contact erg waarderen en dat wij betere resultaten weten te behalen dan onze concurrenten.
Voor welke klanten werken jullie?
Wij werken onder meer voor Whirlpool, Zorg voor mijn Huid (webshop van Mediq Apotheken, red), Efteling, Tango, KRO-NCRV, 9292, Husk en Eau Thermale Avène.
Kun je iets meer vertellen over de samenwerking met 9292?
Wij voeren webcare uit voor 9292 via WhatsApp, Twitter en Facebook. Iedereen die een vraag aan 9292 stelt via deze kanalen voorzien wij van een passend antwoord. Dat doen we dagelijks van 06.00 uur tot 0.00 uur. Tijdens kantoortijden pakt het communicatieteam van 9292 de vragen zelf op. We zijn net gestart met de samenwerking en hebben gezamenlijk plannen om de social media activiteiten van 9292 verder uit te breiden.
Hoe zal social media marketing zich ontwikkelen in 2016?
Social media is inmiddels een volwassen kanaal geworden en niet meer weg te denken uit de marketingmix. We zien dan ook steeds meer bedrijven kiezen voor social media campagnes, waar voorheen nog gekozen werd voor andere kanalen.
Wat is het laatste nieuws bij Scooperz?
Dat we flink aan het uitbreiden zijn! We zijn afgelopen jaar verdriedubbeld en dit jaar verwachten we minimaal weer zo’n toename. Binnenkort bestaan we 5 jaar en daar gaan we natuurlijk een groot feest van maken.
Lees ook: 9292 werkt samen met social media specialist Scooperz
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
Laatste Nieuws
- Holland Festival gaat voor... 29-04-2024
- Vredestein lanceert 'beestachtige'... 29-04-2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag... 28-04-2024
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing